Nazwa:
|
Analityk biznesowy
|
Kod:
|
242112
|
Synteza:
|
Zajmuje się identyfikacją, analizami i weryfikacją potrzeb biznesowych; prowadzi badania, ocenia oraz dokumentuje modele biznesowe; udoskonala procesy i wprowadza zmiany organizacyjne; planuje strategie i rozwój polityki biznesowej; rozwiązuje problemy biznesowe związane z procedurami działania organizacji, przedsiębiorstw, instytucji itd.
|
Zadania zawodowe:
|
- przeprowadzanie analiz wielopłaszczyznowych w zakresie: zasad funkcjonowania firmy, relacji i powiązań finansowych, logistycznych, sprzedażowych, marketingowych oraz planów rozwoju;
- diagnozowanie, analizowanie i monitorowanie sytuacji i zmian zachodzących na rynku oraz w otoczeniu firmy;
- prowadzenie wielowymiarowych analiz danych pochodzących z poszczególnych działów firmy w zakresie polityki biznesowej i kooperowania z różnymi działami;
- ocenianie oraz analizowanie modeli biznesowych oraz ich integracja z profilem działania firmy;
- rozpoznawanie problemów związanych z procedurami działania firmy i wspieranie zewnętrznego i wewnętrznego audytu finansowego firmy;
- zbieranie i analizowanie informacji w zakresie sezonowości oraz jej wpływu na przychody operacyjne a także na skuteczność poszczególnych kampanii promocyjnych;
- analizowanie kosztów firmy i efektywności działania zespołów sprzedażowych;
- udzielanie wsparcia merytorycznego i udział w konsultacjach z innymi specjalistami;
- przygotowywanie cyklicznych zestawień i analiz na potrzeby działu sprzedaży;
- przygotowywanie sprawozdań oraz prowadzenie dokumentacji według obowiązujących zasad i zgodnie z wymogami wewnętrznymi firmy;
- przekazywanie raportów i przedstawianie zarządowi firmy wniosków z przeprowadzonych analiz, w tym wpływanie na decyzje zarządu poprzez wydawanie rekomendacji biznesowych.
|
Dodatkowe zadania zawodowe:
|
- prowadzenie szkoleń pracowników działu sprzedaży oraz przygotowywanie materiałów szkoleniowych.
|