Ważne zmiany

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Mogilnie informuje, iż od 21 stycznia 2021 roku zmianie uległo rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 lipca 2017 roku w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1380).

Niektóre z wprowadzonych zmian w przepisach dotyczą umów zawartych i realizowanych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia zmieniającego, tj. przed 21.01.2021 r.

Zmiany dotyczące Przedsiębiorców, którzy są obecnie w trakcie realizacji umów w zakresie:

I. Jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej

1. W § 8 rozporządzenia
- dodano ust. 3 na podstawie, którego do okresu prowadzenia działalności gospodarczej przez okres co najmniej 12 miesięcy nie wlicza się okresu zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej;
- dodano ust. 4 na podstawie, którego do okresu prowadzenia działalności gospodarczej przez okres co najmniej 12 miesięcy, wlicza się okres prowadzenia przedsiębiorstwa przez zarządcę sukcesyjnego lub właściciela przedsiębiorstwa w spadku, o którym mowa w art. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i innych ułatwieniach związanych z sukcesją przedsiębiorstw (Dz. U. poz. 1629 oraz z 2019 r. poz.1495);
- dodano ust. 5 na podstawie, którego Bezrobotny, który uzyskał jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej może w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ogłoszonego z powodu COVID-19, oraz w okresie 30 dni po ich odwołaniu podjąć zatrudnienie lub zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na okres dłuższy niż 6 miesięcy.

2. W § 9 rozporządzenia
 - zmieniono ust. 7 na podstawie, którego w przypadku śmierci bezrobotnego w okresie od dnia zawarcia umowy o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej do upływu 12 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej i nieustanowienia zarządu sukcesyjnego zwrotu wypłaconego dofinansowania dochodzi się w wysokości proporcjonalnej do okresu nieprowadzenia tej działalności; od kwoty podlegającej zwrotowi nie nalicza się odsetek ustawowych. 
 
II. Refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego.
 
1. W § 4 rozporządzenia dodano ust. 4 na podstawie, którego do okresu zatrudnienia na wyposażonym lub doposażonym stanowisku pracy skierowanego bezrobotnego przez okres co najmniej 24 miesięcy w pełnym wymiarze czasu pracy oraz utrzymania przez okres co najmniej 24 miesięcy stanowisk pracy utworzonych w związku z przyznaną refundacją, wliczany jest okres wykonywania pracy na wyposażonym lub doposażonym stanowisku pracy w okresie prowadzenia przedsiębiorstwa przez zarządcę sukcesyjnego lub właściciela przedsiębiorstwa w spadku, o którym mowa w art.3 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i innych ułatwieniach związanych z sukcesją przedsiębiorstw (Dz. U. poz. 1629 oraz z 2019 r. poz.1495).
 2. W § 5 rozporządzenia dodano ust. 7 na podstawie, którego w przypadku śmierci osoby prowadzącej działalność gospodarczą przed upływem 24 miesięcy utrzymania stanowiska pracy lub zatrudnienia na wyposażonym lub doposażonym stanowisku pracy i nieustanowienia zarządu sukcesyjnego zwrot refundacji następuje proporcjonalnie do okresu, jaki pozostał do 24 miesięcy zatrudnienia lub utrzymania stanowiska pracy. Od kwoty podlegającej zwrotowi nie nalicza się odsetek ustawowych.
 
Wprowadzenie zmian, zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 19 stycznia 2021 roku zmieniającego rozporządzenia w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej  (Dz. U. z 2021 r. poz. 131) nie wymaga zawierania aneksów do obowiązujących umów.
 
W przypadku dodatkowych pytań, prosimy o kontakt z pracownikiem Powiatowego Urzędu Pracy w Mogilnie pod nr tel. 52 318 67 39.
 
 
Informacje o publikacji dokumentu