Nowa usługa komunikacji w polskim języku migowym

Print Drukuj
Komenda Główna Ochotniczych Hufców Pracy planuje od dnia 1 sierpnia 2022 r. uruchomić w ramach Centrum Informacyjnego Służb Zatrudnienia Zielona Linia nową usługę, która umożliwi uzyskiwanie informacji o aktywizacji zawodowej i rynku pracy również przez osoby niesłyszące lub słabosłyszące posługujące się językiem migowym.

Usługa realizowana będzie przez Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia za pośrednictwem platformy do rozmów video MS Teams i będzie dostępna od 1 sierpnia 2022 r.
Nowy kanał komunikacji obsługiwany będzie przez konsultanta Zielonej Linii ze znajomością języka migowego (PJM).


Zaplanowano dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:

1. Videorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy. Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
2. Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą
(funkcja tłumacza).

Dzięki komunikacji w języku migowym każda osoba zainteresowaną tą formą kontaktu uzyska potrzebne informacje dotyczące rynku pracy oraz usług powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy. Dodatkowo, nowa forma kontaktu Zielonej Linii umożliwi komunikację w języku migowym z pracownikami urzędów pracy na miejscu w urzędzie.

 
Informacje o publikacji dokumentu